Svår att älska

Om du nu ska envisas med att vara sjuk,
se då till att hålla dig frisk!!!
Ja, annars har du inte en chans!

Idag gör jag som jag blivit tillsagd,
jag ringer "kontaktsjukskötersorna"
för att de ska ordna sjukskrivningar och liknande saker.

Jag gör exakt som de instruerat mig.
Men när jag nu får prata med någon,
får jag lite näsvist höra att
"så fungerar det ju inte".

Ja, det är ju mycket möjligt att det inte gör,
men hur ska jag kunna veta det???
Och vad ska jag göra,
annat än följa instruktioner??

Jag är såååå tacksam för den svenska sjukvården!!
Jag har ju mitt liv att tacka för!
Men hur tacksam jag än är,
så är den inte lätt att tycka om.

Håll dig frisk!!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0