Dottern

Det kan inte vara menat
att alla ska ha barn.
En del som valt bort barn,
älskar ju sina liv.
Och en del som har barn,
borde fasiken inte få ta hand om ens en vandrande pinne.

Jag är glad att jag har barn.
Nej, det är inte sant.
Jag är tacksam in i minsta lilla cell
att jag har barn.

Sol är min fasta punkt i livet,
Det är runt henne hela mitt livs system roterar.
Jupp,
precis som vårt solsystem,

Det kvittar liksom vad som händer i mitt liv,
med henne har jag alltid fast mark under fötterna
och en stig att gå.
Jag fattar inte hur hon gör det.
Och hur det fungerar.

För det fungerar även nu,
då det händer omvälvande saker i  våra liv,
allt positivt och härligt,
men energikrävande och förvillande.

Men här står hon då;
Centrum av allt som swischar omkring,
navet i hjulet vi kallar vardag.
Och med henne
blir allt rätt prioriterat igen
och tveksamheter försvinner.

Jag önskar inte alla en unge som min,
alla ska ju inte ha barn.
Men jag önskar alla gåvan av trygghet,
lugn och insikt om vad som är viktigt.

Och så ska jag njuta av en dag
som mamma.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Du säger så kloka saker du! Sol kan skatta sig lycklig som har dig! Kram

2009-07-30 @ 18:02:15
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0