9

Klockan 00.02 lämnade vi Umeå.

Väderprognoserna gjorde att vi omvärderade
vår planerade heldag i bilen.
För mycket värme,
för mycket sol,
i alla fall för att sitta i en bil.

Alltså startade vi efter vår härliga grillkväll hos BJ o Skorpan.
Hem och packade ihop det sista
från lägenheten.
Stuvade in oss i bilen,
laddade upp med dryck och godis,
gömde lägenhetsnycklar
och drog iväg.

Jag tog det första passet på typ 2h
sedan tog Nenne över.
Jag var så trött
att jag kunnat sova
stående, bitandes i en spik*
Men icke...
Istället fick jag svinont i vänstra benet
och fick tjafsa i en timme
med piller och pauser.

Däckade till slut och vaknade kl 5
då jag tog över ratten igen.
Det var lite traggligt
tills jag i Tierp hittade en öppen toa,
där jag kunde BORSTA TÄNDERNA.

Sedan gick det som på räls.
I Uppsalatrakten började andra bilister vakna
men det gick över förväntan genom Stockholm.

Trots "sträcka på benen" pauser
och frukostätning
seglade vi in på Ica Maxi här i Norrköping
strax efter nio.

Det har varit en underbar tripp,
det är skönt att vara hemma
- bättre än så blir det väl inte?

(Fast jag måste erkänna att jag är sanslöst dagvill
och måste titta på klockan ofta
för att ens veta om det är förmiddag eller ..
ja, vad fan det nu är.
En natts körning
kombinerad med Lapphelvetets midnattssol
gör inte dagen enkel att lista ut precis.....)

kram
ingla

* citerar farmor Sonja

Kommentarer
Postat av: ia

Välkommen hem! Skönt att ha dig i tryggt förvar och inte ute bland en massa semestergalna bilister ;)



Kram

2009-06-26 @ 18:34:14
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0