Mycket stor gåva.

Att gå till jobbet idag var inte odelat positivt.
Det var min sista dag med MINA ungar.
Nästa gång jag ser dem är avslutningsdagen.
Mina ungar......

Men dagen tillsammans med dem är ju som vanligt ljuvlig.
Och än mer ljuvlig blev den ju eftersom jag fick paket.

Jajamensan
present fick jag
Och det med besked.

De underbara föräldrarna i klassen
slog sina sanslöst kloka huvuden ihop
och kom på vad de ville ge mig:
Ett presentkort på en salong.
Alltså en salong där man kan få massage,
ansiktsbehandlingar och sådant.

Till detta ställe fick jag ett JÄTTESTORT presentkort.
Det är så stort att jag kommer få tre behandlingar....

Efter Taxoteren har mina fötter och mina händer
inte varit vad de en gång var...
De behöver all omsorg de kan få.
- Och nu ska de få det!!
Än en gång förstår man ju varifrån
ungarna får sitt trevliga manér och sin omtänksamhet....

Annars är det en galen måndag:
Sommaruppehåll från Ulla Kurator
(o hon drar sig minsann inte för att ge läxor över lov)
Sol ett steg närmare studenten
(alltså inte ett dugg speedad eller så)
Mannen jag saknar på en herrgård vid Mälaren
(och där kan ju han tro på slumpen hur mycket han vill
- jag vet ju bättre)

Och jag,
totalt utsliten efter en arbetsdag.

Men imorgon börjar jag ladda inför torsdagen.
Kolla av så allt finns till smörgåstårtorna.
Hämta ut skylten med pinsam bild på dottern.
Se över var alla ska sitta i solsken och i regn
Bestick, muggar, sockerbitar
Hmm kanske ska låna syrrans kaffebryggare?

Utspring på Hagaskolan kl 16
Firande här hemma kl 19
(torsdag)
Välkommen!!!

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0