Jobb(iga) mardrömmar

Nu är det ju så att jag till vardags
inte minns vad jag drömmer.
Och sällan har jag mardrömmar.
Men inatt så...

Jag läste ju mail om/från jobbet
om hur andra rensat upp i klassrummet efter mig.
Eller efter mig vet jag inte om jag ska säga,
jag har ju knappt jobbat i år,
Och allt jag vill/ska ha med har jag ju plockat......

Och eftersom man bara får kompensation för beordrad övertid
så kunde jag ju inte ta beslut själv,
när min tid tog slut.
(Förutom de timmar jag ändock gav bort)

I alla fall:
detta resulterade så klart i tankar som ältats
även om jag försökt att stänga av.
Men inatt slog det ut i full blom,
och utvecklades till en mardröm helt enkelt

Hmm semester va??

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0