Köra bil

Jo, vi vet att vi gav oss ut
på årets bilkörareftermiddag.
Men vi åker ju lite åt fel håll...
Vi ska ju varken till Gotland eller Öland
Och det var bra.

Men alla Stockholmare med sommarstuga,
ja de träffade vi på.
Och ösregnet,
värsta dyngösregnet,
ja det körde vi minsann i.

Jag kunde se framför mig hur molnet
med sanslöst skyfall
liksom hängde över vår bil hela tiden.
För hade det regnat så här mycket på en större yta än så
ja, då hade jordens vattenresurser helt tagit slut.

Det blev lite trafikstockningar här och där,
men dels har vi semester
och dels insåg vi, eller jag, till slut
att det inte berodde på någon olycka
(med gråtande, nu föräldralösa barn i dikeskanten)
så då gör det ju inget.

Vi har bra musik i spelaren,
smågodis inom räckhåll,
ledigt från jobben
och trevligt sällskap
- det får trafikstocka sig bäst det vill.
(Fast jag gissar att det är färre ute på vägarna idag)

Nu är det hotellfrukost i Söderhamn som gäller.
Och är den alls i klass med grillbiffen
vi inmundigade igårkväll,
så lär jag inte behöva mat förrän eventuellt till kvällen

Jag önskar dig en trevlig midsommar
och alla omkring dig en säker bilfärd.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0