Pussel

Fler och fler bitar
börjar falla på plats.

Visst är min hjärna lite trött.
En frökens hjärna får vara det i slutet av terminen.
Faktiskt får den det även om fröken inte jobbat så mycket.
Det har ju inte bara handlat om jobb på jobbet nu,
det har även varit mycket känslor.
Många känslor och många känsloyttringar,
och det kan kosta krafter.

På det privata planet är det oxå många känslor,
men de är inte negativa, krävande och ledsna.
Nej de är trevliga, positiva och lyckliga.
De ger energi och kraft

Vänner som visar sig vara vänner
bortom vad man tror möjligt (puss Bromsan)
Ungar som visar sig vara bedårande.
Det blir jag glad av
- det gör mitt liv lättare
och lyckligare.

Att någon tycker om mig och hör mig
och faktiskt fattar allt surr som kommer ur mig,
gör mig trygg och lugn.

Så även fast dottern har tokspelet
och studentar på torsdag,
så trillar jag inte in i något ekorrhjul.

Nej här är jag.
Här är jag,
lugn, lycklig, med siktet inställt
och kartan påläst.

Bitarna faller på plats
I pusslet som är jag och mitt liv.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0