Semesterdag 5

Sakta men säkert vaknade vi till liv
och insåg att det var resedag.

Vi stoppade i oss frukost,
packade bilen och gjorde oss redo att äntligen
göra Piteå osäkert.
Jag hade siktet inställd på ett par butiker med hantverk - keramik.
Efter midsommar och söndagens stängda butiker
skulle jag äääääntligen få mitt lystmäte.

Men hoppsan,
var inte de butikerna öppna på måndagar?
Nähe,
så det kan bli då.....

Hoppade in i bilen mot Umeå.
Solen sken från fyra håll
och asfalteringsmänniskorna arbetade för fullt.

Hmmm solen sken?
Ja, det gjorde den ju,
fast inte när jag körde.
För enligt reglerna ska det ju ösregna då
och det gjorde det ju.
(Samtidigt som solen sken)

Väl framme i Umeå
så fanns det tvättid bokad,
gästbäddar fixade
och tacobuffé.
Vad behövs mer???

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0