Tröttnöjd

Känner att det avrundas lite.

Nu är studenten avklarad
och även om vi inte har koll på framtiden
så vet vi ju att den finns och är ljus.

Så kan jag se ljuset i tunneln
när det gäller packning och
känslomässig tillvänjning på jobbet.
I morgon ska det sista packas
(fick hjälp i dag)
sedan är jag utflyttad ur klassrummet.

Sommaren börjar kliva in
Och då menar jag att Sol o jag
tittar i kalendrar och kryssar för datum.
Vi kommer att vara ifrån varandra mycket i sommar
och det tror jag uppskattas av oss båda.

Kärleken har ju knackat på
och om jag får säga det
så gjorde han ju det mycket lämpligt i tid.
Dels en sommar framför oss att pyssla ihop alla inblandade.
Dels nu:

För jag kan verkligen se att summan av allt
är ju lika tydlig som smärtan vid en rotfyllning
(inga andra likheter):
Vi startar ett nytt liv.
Sol har sitt nya.
Och jag har mitt;
som fröken, som mamma
och som Ingela.

Jupp,
värre kunde det ju vara.

För ett år sedan till exempel
Ja då upplevde jag just nu min första cellgiftsomgång.
Det var fan inte bättre förr!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0