Dagens kurs

I natt vaknade jag och var tvungen att ta ett piller till.
Vänster ben och jag har inte riktigt kommit överens
om spelreglerna - uppenbarligen.

På ett sätt gör det inte så förfärligt mycket.
Jag får nämligen ta två piller till natten
och jag har bara tagit ett än så länge.
Samtidigt blir jag ju jättebesviken
eftersom jag vill att utvecklingen ska gå åt andra hållet!!

Jag vill ha mindre och mindre,
färre och färre biverkningar av cellgifteriet,
inte fler och ondare!!
Men, men, allt har sin tid.

Ja, nu är det ju morgon
och då gör det inte så mycket att jag har ont.

Dagen idag verkar definitivt handla om
kursen att separera arbetsliv och privatliv.
Ja, jag vet att det är tjatigt men uppenbarligen är jag trög.
Jag har så sanslöst svårt att inte låta jobbet påverka.
Och det måste jag ju lära mig.

Så fort jag stannar upp och inte är "upptagen" kommer tankarna.
Hur ser bästa lösningen ut för barna, för mig, för mina arbetskamrater?

Och just nu ser jag då rakt ingen enkel väg ut.
Då kan jag inte undkomma DEN STORA FRÅGAN:
Är detta rätt jobb för mig?
Eller ännu värre:
Är detta rätt yrke för mig?

Om det här är bästa sättet att välkomna en medarbetare
som varit sjukskriven i ett år,
ja då kanske jag inte är så frisk som jag trodde.

Om allt ska handla om pengar och att se om sitt eget hus,
då kanske inte lärarjobbet passar mig.

Och det är synd.
För jag gillar att undervisa - mycket gillar jag det.
Och jag tror inte att jag är helt värdelös på det heller.

Men till vilket pris?

Hmm där har vi det!
Pudelns kärna!!
Jag bad om en förändring.

Kanske ingår även detta?

Ibland förbannar jag min ospecificerade vädjan.
Hur kunde jag vara så dum att bara be om en förändring?
Man måste ju uppenbarligen be om exakt det man vill ha!!

Men,
handen på hjärtat,
vad vet jag?

Tack vare min okunskap händer det saker inom många områden.
Ja, där farmor, Gud och Universum uppenbarligen tycker att jag behöver förändring.

Och det kanske är bra
men jag tycker att det är lite mycket just nu.

Å tredje sidan,
vad ska jag annars pyssla med?
Sitta här och ha ont??

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0