Jönköping 3

Ohhh vad bra detta är...
Ni anar inte hur mycket jag längtar efter min unge just nu!!!

Ja, jag vet att hon är helt suverän och bäst och
jag älskar henne så det gör ont förjämnan.
Men när man, eller jag menar jag, är sjuk, sliten och trött
då är liksom allt besvärligt,
även hon jag älskar mest i livet!!!
Så att nu få känna saknad är alldeles underbart.

Annars har dagen mest gått i jobbets tecken.
Jag sörjer och har mig att jag inte har klass nästa läsår.
Det retar mig lite att vissa förvränger sanningen allt eftersom
och att samma vissa har svårt att stå rakryggade.....
Men det får jag leva med.

Tack vare Ingrid så har jag en miljon avsnitt
av Bones att titta på.
Så när verkligeheten blir för jobbig
kan jag sjunka in i föruttnade lik,
kluriga lösningar och snygga - mycket snygga - FBI agenter.

Och när mina medsystrars berättelser blir alldeles för tunga
(fy fan vilken tur jag har)
och när jobbet dunkar i bakhuvudet
så kan jag sticka ut på en promenad med U2 i öronen.
(För man måste ju sträcka på benen ibland
även när man tittar på snygga FBI agenter)

kram
ingla



                                                   Bones

Kommentarer
Postat av: Maria

Eller som morsan så fint sa till mig när jag som 17-åring började plugga långt borta - Man saknar inte kon förrän båset är tomt! Jag uppskattade inte så värst mycket att hon jämförde mig med en ko, men å andra sidan är ju kor rätt älskansvärda varelser så...



I ditt fall blir det ju mer som att båset har åkt bort o kon är kvar... eller...? Eller så är båset och kon kvar och bonden har åkt - så måste det ju bli ler Hm, ska nog inte försöka mig på några fler tankemödor just nu, är lite slut i skallen efter nio timmars förskolejobb!



Jag hoppas du fortsätter att ha det gott, på din hälsoresa! Kram

2009-03-25 @ 22:25:11
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0