Ny kurs i livet

Ja, det räckte ju med
att ha ett planeringsmöte
för min "återgång till arbete"
för att en kurs skulle starta.

Kursen heter
"Kan du någonsin lära dig
att dela på jobb och privatliv, människa??"

Jag går här och muttrar
ett citat av Gurra:
Det är bara ett jobb,
det är inte livet.

Men jag hör så dåligt....
Jag hör så förbaskat skitdåligt...

Och när jag nu talar om hörsel,
så kommer jag på att jag kan rapportera
att cellgifterna även gått hårt åt min syn.

Eller hårt och hårt,
kanske jag inte kan påstå
men gjort skada tycker jag allt.
Jag ser helt enkelt sämre.

Om jag har tur
så är det temporärt....

Som sagt,
det finns viktigare saker
än jobb.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0