Som jag vill...

Så, sitter då äntligen på kontoret (hehe)
mår därför jättebra och har fått massor gjort.
Talat med både Onkologen och Vårdcentralen,
skrivit krönika och svarat på ett gäng mail.

Kom igång så pass att jag till och med
kollade jobbmailen.
Insåg dock snabbt mitt misstag och stängde ned,
jag jobbar ju inte förrän på måndag.......
Hmmm Påsklov, jobbar inte förrän måndagen efter den alltså
Så det kan bli (mycket oskyldiga blå ögon)

I och för sig blir det ju lite jobbrelaterat ikväll
eftersom mina ungar har Påskfest.
Jag ser mycket fram emot deras uppträdanden.
De är alltid fullständigt fenomenala!!

Hmmm när jag pratade med Onkologen idag
var de allt lite förvånade att jag jobbade redan.
Hur ska jag tänka om det?

Vet ju att de menar att jag är sjukskriven 100%
men får arbetsträna så mycket jag orkar.
Förskingringskassan menar ju
att jag är sjukskriven 75%
och jobbar 25%.

Själv vet jag inte..
Jo jag vet ju hur mycket jag jobbar
(och hur trött jag är)
men vet inte vad jag tycker,
vad jag orkar
eller vad jag vill.

Eller vad jag vill kanske jag vet,
men vad jag vill
och vad jag borde
är nog inte samma sak precis.

Fast å tredje sidan
så finns det ju inte så mycket
jag kan göra åt det.
Det verkar ju som om FK och mitt jobb bestämmer i alla fall.

Å fjärde sidan
kan jag citera min mamma:
"Ja, gör som du vill
-det gör du i alla fall...."

Tänk att det kan finnas så många viljor
i en och samma person.
Inte underligt att jag är lite trött...

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0