Lyckopiller

Jag är nu uppe i tre nätter med ok sömn.
Helt sanslöst härligt.
Jag börjar vänja mig,
men lite brydd är jag fortfarande
när jag vaknar på morgonen.

Min första tanke är nämligen inte
att jag är in till döden trött.
Nej, nu vaknar jag
och grunnar spontant 
på vad dagen kommer att innehålla.

Givetvis är jag ju lite tröttare än vad jag skulle vilja.
Så jag exempelvis inte kunde åka
på kalas igår.

Men jag orkar med att
vinka iväg Sol på morgonen
- med ett leende!!
Det är värt mycket!

Jag ringde faktiskt sköterskan i morse,
hon som trollade fram pillren,
och talade om hur glad jag är.
Hon blev minst lika glad!

Tänk att ett piller kan göra flera människor glada ;-)

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0