Hur jag mår?!

Min underbara kurator Ulla
är klok som en bok.

Och hon har alltid rätt.
Vilket såklart kan vara irriterande ;-)

Idag gav hennes klokskap mig
i alla fall en anledning till skratt.

När vi talades vid sist sa hon
att jag var tvungen att tala med FK-kontakten
och berätta hur jag mår.

På mötet frågade FK hur jag mådde
och jag frågade "I relation till vad?"
Sedan log jag och sa att det var en bra dag.

Inte sjutton ville jag berätta för
obehöriga rehabtanter hur jag mår.

Tillbaka till Ulla;
Du måste ju tala om hur du mår,
så att FK inte tror att du mår bra.

Ja, men jag mår ju bra,
tänkte jag
men insåg att det var ju efter mina nya mått.

Ulla hade ju tänkt till såklart
och menade att FK behöver veta
vad som gör ont och hur och så vidare.....

Jag höll med henne
och skrev upp det på min lista till mötet på fredag.

Idag fick jag protokollet från mötet på FK
Punkt 4:
Den försäkrades medicinska tillstånd och arbetsförmåga:
Ingela mår bra idag.

Jag håller med Ulla
Jag måste nog berätta för FK hur jag mår....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0