Kreti och pleti

Övergrepp kommer i olika former
och framför allt i olika grader.
Jag har nu varit med om ett
även om det inte är ett grovt.

Jag har nämligen fått förklarat för mig:
Att jag måste förstå
att jag måste inse
att sedan måste jag ju jobba mer än en dag i veckan.
Ja, när jag går upp i tid,
Ja, då måste jag ju lägga ut det på fler dagar.

Detta är rehabkonsultens eminenta slutledning
då jag sa att det var sämre med två halvdagar
och bättre med en heldag.

Ni som känner mig inser ju att
risken för omoget gensvar från mig
i denna stund var överhängande.

Ni har så rätt så,
mitt svar blev nämligen;
att jag inte riktigt hade tänkt att jobba
mina 45.5 timmar per vecka
endast på onsdagar.
Jag såg nämligen svårigheter
med den lösningen.....

Annars kan jag meddela att
min kurator kändes just som det stöd jag behövde.
Och min nya FK-kontakt verkar vara en pärla.

När jag nu mailar FK-kontakten och säger att hon är en pärla,
tänker jag även berätta vad jag tycker om
att man släpper in kreti och pleti i dessa sammanhang.
(Och varför fick kreti och pleti gå hem med
ett papper med mitt personnummer på?)

Nu kommer resten av kvällen gå åt
till att avprogrammera mig efter detta möte.
Men i morgon ska inga rehab-konsulter påverka mitt liv.....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0