03.36

Nattvandrare,
nattvakt,
köra natt-tåg,
eller kanske natt-lastbil.

Ha!, nattvaket på sjukhus,
nej, det går inte.
För även om jag uppenbarligen är vaken
så är inte hjärnan på.
Och då kan man ju inte ta hand om folk.
(Kanske jag ska undvika stora fordon oxå?)

Kommer nämligen inte på ett enda nattjobb till
och det borde ju finnas en hel drös.
Sverige står ju inte så jättestill
bara för att det är natt, menar jag.

Söker lite på google:
Personliga assistenter jobbar natt,
och färdtjänst.

Oj, sedan kom det en artikel om
att det är skadligt för hälsan att jobba natt.
Och skadligt för hälsan tycker vi ju inte om.

På natten ska man nämligen sova.

Så säger artikeln minsann.


Det är ju klokt sagt.

Jag tänker inte argumentera emot

sådär jättemycket.

Problemet är att vissa delar av mig

inte verkar argumentera med.


För här sitter jag
och hur mycket jag än lutar huvudet
och kisar med ögonen
när jag ser på klockan
så är det natt.

Eller vänta;
03.52
Hmmm det kan nog räknas som tidig morgon!!!

Då ska vi se:
tidningsbud, bagare...

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0