Avvridna öron

Det blev lite fel i beställningen,
så vi fick regn idag.
Det ville vi ju inte ha alls.
För det vill man inte i djurparken.....

Annars gick det mesta på räls...
Bussar kom nästan som de skulle,
ingen av de åksjuka kräktes
och allas ryggsäckar var med av bussen.

Allt rullade på som det skulle
fram till återsamlingen inför hemresan.
Vi skulle ses 14.50,
bussen åkte nämligen hemåt 15.08

Alla var medvetna om att hemska saker
skulle hända om man inte kom i tid...

14.52 ringer telefonen
och jag får veta att några elever
(de jag saknar)
gått lite fel så det tar ett par minuter....

Två telefonsamtal senare står det klart
att eleverna på vift
faktiskt inte vet var de är!!

Och tro mig
Kolmårdsskogen är större än man vill
när hälften av ens elever
inte vet var de är.

Eftersom jag hade en förälder med
så gjorde vi snabbt upp en plan B,
fast fortfarande med hopp
om att slippa verkställa den.

Och mycket riktigt:
120 sekunder innan bussens avfärd
kommer mina ungar springande.

De ser lite tagna ut
och jag försöker ta emot med förståelse:
- Härligt!! In nu på bussen,
ni måste ha blivit rädda och oroliga.
Sätt er och andas,
det kan ni behöva.

Jag får då det olyckliga svaret:
- Jo, men det kvittar,
för sedan ska ju du
vrida öronen av oss.....

Och det hade hon ju rätt i,
det var faktiskt vad jag hade hotat med.....

Men nu är vi alla hemma i tryggt förvar
(alla med sina öron i behåll)

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Till världens bästa:



Allt det här är ju ännu ett bevis på vilken underbar mor och lärare du är:D

LYMI!!!!!

2009-05-18 @ 19:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0