Farmor sa alltid...

.... att det hjärtat är fullt av,
talar munnen.

Och det tror jag hon hade rätt i.
Det man har inom sig,
det man tycker är viktigt,
det man lever i just nu,
klart man pratar om det!

Jag har ganska mycket i mitt hjärta just nu.
Jag har ett par framgångar,
som är så uppenbara,
att till och med jag måste fatta,
att de är just framgångar.

Men av någon anledning
så har jag lite svårt att prata om dem.
Vilket spontant ju är mycket konstigt,
eftersom jag pratar typ alltid
och jämt.

Det är som om jag måste hålla tungan rätt i mun
för att helt enkelt komma ihåg
vad jag tänker på.
Ja, och då är det ju lite svårt att prata.
(När man håller tungan rätt i munnen alltså)

På den negativa sidan,
som är ganska liten alltså,
så tycker jag det är trist
med dessa skithistorier
som på något vis aldrig tar slut.....
Alltid kan det läggas på lite, lite mer bränsle.
Bara precis så mycket för att hålla vid liv.

Fast å andra sidan
kanske just de sakerna
är bra att ha,
ja, som övningsuppgifter alltså.
Att öva sina nya braiga förmågor och insikter på.
Hmmm, det tål att tänkas på...........

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0