Hantverkare

Visst kan jag ibland hålla med
i Jonas Gardells gamla analys av hantverkare.
Exempelvis det där om att de sliter, dånar och härjar
tills man vaknar i ottan.
Och när man sedan släpat sig upp,
ja, då går de på rast!!

Och visst har det varit lite så ibland med grävandet utanför
men men, det tar väl slut någon gång.

Idag ska någon dock in i mitt hem
för att koppla trådar och fixa
för breda bandet.
Så jag tänker helt enkelt hålla mig borta.

Och det passar ganska bra
eftersom det var evigheter sedan jag var på kontoret....

Så här sitter jag nu
med den nya insikten
att müslibräck innehåller russin.....
De syns förövrigt som en liten mörk hög
bredvid den halvätna,
annars mycket goda, mackan.

I planen för dagen finns mycket skrivande
ska bla maila vårdcentralen o säga att den doktorn
som dottern fick tid hos faktiskt inte duger.
För det är nämligen samma doktor
som en måndag hånfullt skrattande
skickade hem mig.
Dagen efter visade mina prover
att det var lunginflammation...

Jag hoppas att du får en trevlig onsdag
det ska jag försöka ha
(o det lär ju inte bli så svårt)

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Monica

Eller som läkaren som sa att min tumör var en inflamerad hårsäck.

Jo en del läkare kan verkligen sitt jobb!!??

2009-05-06 @ 20:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0