Planeter och knäckebröd

Jag gillar dagar med nya upptäckter, insikter, lärdomar eller liknande.
Egentligen vill jag att varje dag ska bara en sådan dag.
Och det behöver inte vara stora saker.

Jag behöver inte plötsligt få total insikt
och förståelse för allt tjafs i Mellanöstern.
Det är inte så att jag tror mig snart kunna leverara svaret
på om det finns liv på andra planeter.
(Hmm jag har fullt upp att hänga med
vilka som är planeter och vilka som blir degraderade...)

Nä, jag nöjer mig med mindre....
Har insett att Rågiknäcke är mycket godare än Husman.
Ja, det är ju inte så svårt egentligen,
jag gillar ju inte Husman.
Men insikten gav mig ett nytt knäcke i alla fall.

Äntligen fullt ut fattat att mina fötter inte är lika varma som de än gång var.
Och efter det dragit slutledningen
att jag faktiskt inte kan somna om jag fryser om just fötterna.

I helgen har jag insett, eller kanske påmints,
att livet blir bra mycket roligare om man busar.

Jag insåg oxå
att allt bus man gjorde för 100 år sedan
är bra mycket roligare att minnas
om man fattar
att man kanske inte behöver ta ansvar för dem idag ;-)

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

Själv har jag fastnat för Leksand brungräddat.

2009-05-12 @ 06:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0