Sanningen nu.

Idag är ännu en dag full av bevis.
Bevis på att människor visst kan förändras.
Bevis på att till och med jag kan göra det.

Och att det finns hopp
även för de där djupa, inrotade dumheterna vi bär på.
De där mjulvren vi trodde vi skulle få dras med för alltid.

Det som plågade mig förut, skadar inte.
Den panik som var så bekant,
har helt lämnat mig.

Och ett lugn,
ett lugn jag beundrat andra för,
avundsjukt önskat mig själv,
jo, det sitter nu i min egen mage
och stillar lätt min oro.

Om det inte var så
att det fortfarande är jag som ser tillbaka i spegeln,
ja, då skulle jag faktiskt tro att
jag var utbytt.

Jag vet såklart
att detta är ett resultat av dels min cancer,
men därför även av mitt eget arbete.

Jag vet att jag har jobbat hårt,
jag har tänkt och försökt utvecklas
och att detta nu är resultatet.

Men jag vet givetvis även
att tillfälligheterna som hjälpt mig,
och nu till slut helt sonika
puttat mig i rätt riktning,
har stor del - mycket stor del.

Och jag tackar Farmor, Gud och Universum för det.

It's a beautiful day
Don't let it get away

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Och människor som utvecklas är såååå spännande, intressanta och roliga att ha i sin närhet.

Kram

2009-05-14 @ 15:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0