I gummistövlar till Italien

Nä, jag var nog helt enkelt inte beredd på våren.....
Inte ett dugg faktiskt.

Jag blev helt virrig
och allt bara försvann.
Eller helgen försvann kanske.
Eller den är ju inte över än...
Hoppas jag.

L8 säger att jag måste tillåta den där
"extrema tröttheten" som sjukvården tjatar om
att finnas....
Och ofta har jag ju inget val,
men Luther och Jante
har bråda dagar då ska ni veta....
(Och det gör ni ju...)

Min underbara (och enda)
cancersyster Helena
bjuder mig till henne om ett par veckor.
Och jag vet att det skulle bli underbart.
Jag har själv bett om det...

Men nu när hon frågade
så tyckte jag det lät som:

Jo, jag undrade om du kunde gå
utan strumpor i ett par för stora gummistövlar
till Italiens södra udde.
Där kan du hämta ett glas vatten till mig.
Och du, går du tillbaka med det tomma glaset sen??

Ja,
ikväll sitter jag i alla fall i soffan,
utan stövlar men med tofflor......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0