Fröken Ligist

Jag tycker allt minsann
att jag känner mina ungar.
Alltså mina elever.

De är olika individer
som givetvis har olika sätt.
Några är öppna med sina känslor,
andra är kanske lite tystare.

En del av dem kan inte sitta still
medan andra inte har tillstymmelse till myror i rumpan.

Gemensamt för dem alla
är deras enorma tålamod.
Jo, det är sant,
de har alla fått en otrolig portion
av just den varan.
I alla fall när det handlar om mig.

De konstaterade idag att jag är busig
och att det är något bra.
De kunde inte riktigt analysera just vad de menade
men det har med humor, skratt
och att inte alltid följa reglerna att göra.

Jag försökte ju se sträng ut och säga
att regler ska man ju minsann följa,
men då skrattade de bara åt mig.

Fast min heder blev lite återställd då en tjej summerade:
- Ja, fast du bryter ju inte mot viktiga regler alltså,
eller såna man hamnar i fängelse för...

Just nu har jag ingen som helst lust
att ta det allvarliga samtalet om
vem som kan bestämma
vilka regler som är viktiga eller ej.

Nä, jag är nog lite busig
och struntar i det.

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Monica

Lycko dem som har dig till fröken!

2009-05-12 @ 06:51:08
Postat av: Annika Holmström

Tycker jag är ett bra beslut...

= )

2009-05-12 @ 23:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0