2 saker

Natt före Norrköpingsfärd
och jag kan inte sova.

Det visar sig att medusinen jag tar
för att inte ha ont om natten
så jag kan sova...
... den kan ge sömnproblem!!!!

Men det var inte det jag ville nu.

Motvilligt packar jag,
köper biljett
och fixar
för att åka till Norrköping.

Men mitt i all motvillighet
så finns där två saker
som lockar.

Dels såklart min underbara unge.
Det är så innerligt tryggt och härligt
att vara med henne.
Igenkännande vardag
när den är som bäst.

Och säga vad man vill
om mitt jobb
(och det gör jag ju)
men där finns mina arbetskamrater!!

En handfull av dem
är underbara, underbara människor
som berikar mitt liv
och gör mitt hjärta varmt.

Idag är jag tacksam att luftvärmepumps-Kalle
sa saker vi ville höra.

Och att Sol sa saker
som är ljuvligt för en gammal mamma.

Och att ingen var arg
och besviken på mig idag.

Så är jag så glad att
nya (givetvis) Onkologdoktorn
som ringde
sa kloka och bra saker.
Och gör bra saker.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Tror jag gillar nya onkologdoktorn!



Kram på dig!

2009-11-17 @ 23:11:57
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0