Jokkmokks Jocke

En repig gammal skiva:

Vaken på natten.
Sover inte.
Olycklig på jobbet.
Längtar hit
och längtar dit....

Kul va?

Nej jag tror nog att du hellre lyssnar
till en repig Jokkmokks Jocke
- erkänn?!!

Alltså;
om inte annat,
så för din skull
lovar jag ha strukturerat upp något
i mitt patetiska gnäll
till nästa inlägg.

Kanske kan underbara
Kurator Ulla hjälpa mig imorgon....

Idag är jag tacksam för
hur bra det gick för elev E på slöjden.

Och hur enkelt jag lyckades manipulera
elev K till en bra slöjdlektion oxå.

Och är antagligen tacksam för att jag inte
följde min plan
utan sa lite av det jag känner till min chef.

Jag är tacksam för att min dotter finns där
- mitt i allt turbulent står hon stilla,
utvecklas så klart men finns där alltid.
Hon är meningen.

Tacksam för att N gör vad han kan
för att möta upp mitt prat-behov
då jag är i Norrköping.


Och tack, TACK, för underbara arbetskamrater!!

Jupp,
och nu måste alltså jag snäppa upp mig....

kram
ingla

You´re stuck in a moment
you can´t get out off.....

5675767.jpg image by carlitosbaez

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0