Reflektion

Ja, jag vet att det bara är torsdag men
dristar mig ändock till att summera veckan litegrann.

Detta är (förhoppningsvis)
den sista veckan i mitt liv då jag är 75%igt sjukskriven.
Och den har varit
(och ska baske mig fortsätta vara)
alldeles förträfflig.

Jag har nog inte jobbat mer än 25%
(tror jag)
och jag har nog
tagit hand om mig 75%.

Jag har vilat mycket.
men jag har även myschlat en del,
såna där saker du vet,
som man behöver göra
för att själen sedan ska få ro.

Imorgon planerar jag myschel
men sedan att njuta fredagskväll.

På lördag ska jag fira Marias födelsedag
(lite dämpat antar jag
eftersom en älskad hund nyss
somnat in....)
Men N och jag ska även förbi faster MB.

Söndagen avslutas med vila och uppladdning
inför arbetsveckan som kommer.
Och veckan som kommer
blir alltså en vecka med 50/50.

Det ska nog gå bra!!!

Jag är tacksam för all tid
som N och jag har haft dessa dagar.

Och tacksam för alla braiga ord.

Så glad att jag ännu inte krisat
fast min dotter varit vuxen i fyra dagar.

Jättelycklig är jag för våra planer
första helgen i advent.

Och så är jag tacksam att jag var smart nog
att flytta ihop med en som fattar mig!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Och när du är lycklig - då är jag lycklig.! Snart är ni på besök hos mig och då blir jag ännu gladare!

Kram!

2009-11-14 @ 00:30:53
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0