div pladder

Satt ju på moppen häromdagen och tänkte
att det skulle vara skönt
om livet bara liksom rullade på ett tag.
.
Rullade på utan några akuta ärenden
eller synnerligen obehagliga...
.
Men det är väl så det är
livet alltså,
- inte en lugn stund.
.
Känner att även om tankar sätter igång i racerfart om jobbet,
så lyckas jag ganska bra att inte tänka dem på fritiden
(så mycket)
Heja mig!!
.
Jag bokar fikatider med gamla elever,
men det är ju inte jobb....
.
Sov synnerligen dåligt i natt,
kanske för att jag ska till doktorn i morgon.
Ja, då har jag ju i färskt minne att jag sover illa.
.
Hmpf,
jag har sovit illa ganska länge nu.
Så även om minnet är allt annat än färskt
så lär jag nog komma ihåg det hos il Doctore.
.
En arbetskamrat är sjuk (igen)
Hon blir borta hela vecka,
någon talade om operation.
Spontant blev jag glad
- då kanske hennes efterhängsna ont blir botat.
.
Vi ses ju bara när jag dyker in på tisdagarna på jobbet
och då blir det max 10 minuter sammanlagt vi pratar.
Men hon är omtänksam och snäll.
Det mår jag gott av.
Och så är hon rolig.
.
Heja Elsie!!!
Jag saknar dig!!
.
Så nu ska jag ned i tvättstugan igen
- med poletter.
Wow, poletter
det är väl i alla fall 25 år sedan jag använde det senast...
.
kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Elsie

Tack Ingela!

Så glad jag blev, för att du uppmärksammat att jag inte fanns på plats i skolan.Nu är jag av med det onda, men det gör fortfarande ONT! Men det ska det väl göra, innan allt har läkt ihop, både kropp och själ. Blir borta 14 dagar till.Fick ett upplyftande mail från en "gammal" förälder som berättade om hur glad hon är för det jobb jag har gjort. Sån`t värmer också, när man känner sig down. KRAM från Elsie

2009-10-09 @ 18:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0