Fokus - skifte!!


Jo, jag var i samma arbetssituation idag,
som jag varit ett tag nu.
Och ordet kaos är väl det enda
som kommer i närheten av min upplevelse.

Men nu jäklar måste jag skifta fokus,
hur ska jag annars orka.....?

Idag när jag kom till jobbet
kunde jag läsa mig till på tavlan
att BÅDA ordinarie fröknar i klassen var sjuka.
Och såklart förstod jag att det då var kaos.
Och det var det.

Men vet du;
vi fokuserar inte på att min eftermiddag är obeskrivlig,
eller som jag sa till min pappa, född 1940;
"Jag har inget att säga,
du skulle ändå inte tro mig,
inte fatta att det jag säger är sant."

Nej istället fokuserar vi på att en elev,
vi kallar henne E,
lyckades vända
från total kaos och upprördhet,
till att vilja (och orka)
lära sig något nytt
- att sticka.

Jajamensan:
Och ni kan ju gissa hur många motgångar
hon stötte på denna första timme i sitt liv med stickning!!

Men vi lyckades minsann,
jo det gjorde vi!!
Fasiken vilken bra dag!!


Idag är jag tacksam för:

Jag är i och för sig vaken, 03.27,
men jag har inte speciellt ont.

Sol och jag har umgåtts idag,
och har planer för morgondagen.

Jag har fått träffa mina underbara arbetskamrater.

Jag kommer att åka hem imorgon
(hmmm idag)
och därför för andra veckan i rad
respektera att jag är sjukskriven 75%.

Att det finns underbara arbetskamrater i mitt liv!!

Gamla elever (och deras föräldrar)
finns fortfarande i mitt liv
och berikar det!!

kram
ingla

"take this mouth,
so quick to critizise,
take this mouth,
- give it a kiss"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0