En härlig torsdag

Inatt kan jag trösta mig med att jag inte vaknat av smärta
- jag fick nämligen aldrig somna
hihi

Är detta vad som kallas sjuk humor tro??

Nä, men allvarligt talat så är det nog lite bättre på detta sätt.
För när jag sedan tassar ned i säng,
så brukar jag få sova resten av natten.

Jag har haft en Återhämtningsdag idag.
Och jag tror att jag använde den väl.
Jag gick upp vid nio
(sorry alla ni som var uppe tidigt och jobbade)
Sedan hade jag en att-göra-lista
som var ganska lång,
men med korta saker om du förstår....

En del av sakerna var sånt som jag skjutit upp
BLÄ
Men de är gjorda nu
JIPPI

Jag varvade min lista med saker jag ville göra.
Pilla lite med datorn, sticka lite, planera helgen,
mata fåglar osv

Hade då tänkt toppa min dag av återhämtning
med sänggående vid 22.
Men det sket sig ju.

Fast det gör inget.
Det är ju faktiskt inte som så
att jag ska utföra hjärnkirurgi imorgon.

Nä, jag ska bara göra femtioelva ärenden,
ÖB, IKEA (flåt BJ), Coop, Apoteket, Granngården
och så en rejäl sväng på Maxi.

Men efter det är det fredag
alltså fredagskväll
Och det betyder att jag inte är sjukskriven
utan kan ta helg.
Det gillar jag.

För övrigt har jag en fråga;
Hur kan det bli ett berg av halvdassiga handdukar
när två stycket 40+ flyttar ihop??
Och vart tar alla underlakan vägen??

Oj, det var två frågor....

Idag är jag tacksam över att
E tog om av min fiskgratäng.

Att jag äntligen gjorde
utfallspreciseringen till Campus.

Jag är tacksam
- och stolt -
över det jobberbjudande min unge fått.
Det kommer som på beställning.
Hmmm kanske har vi beställt det??

Jag är tacksam att N inte fattar
att han är dum som tycker om mig.

Och så är jag ju ständigt
överväldigad av
alla goda människor som finns i mitt liv.

Hmmm, sist är jag tacksam och lite förundrad över
att jag kan märka av en anings utveckling
när det gäller mitt enorma ego
och svårreglerade impulsivitet.

kram
ingla

Is it getting better?
Or do you feel the same?

Nä, Bono, det blir bättre - hela tiden!!


Kommentarer
Postat av: ia

Du kan få lite sömn av mig för jag har så det räcker till och blir över just nu. Visserligen kommer jag inte i säng i tid, men när jag väl gör det sover jag som hejsan: Två timmar i kvarten - minst! Kram

2009-10-23 @ 08:08:34
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0