En morgon

Wow,
denna morgon går tankarna
verkligen i 190.....

Jag tänker på Christina och undrar hur hon mår.
Har hon hunnit vila upp sig?
Och hur känner hon inför måndagen?
Hmm.....

Och Elsie,
du ska tillbaka efter sjukdom,
hur känner du dig?
Är du tillräckligt "tillbaka"?

Lotta och Pia,
har ni gjort saker som fyllt på energin?
Orkar ni nu fram till jul?

Chattade lite i natt med en gammal vän, J.
Och med gammal menar jag att det var årtionden
sedan vi sågs.
Eller i alla fall ett,
årtionde alltså.

Jag sa saker
jag inte hade tordats innan.
Jag berättade att han hade ett rum i mitt hjärta
som ingen annan kunde fylla
(Tack Mauro Scocco för bra formulering)

Han sa att det värmde mer än jag kunde förstå
och det gör det,
för det förstår jag inte....

Jag tänker på hur kul jag ska ha ikväll,
för jag ska till min syster.
Min syster...
En kvinna som verkligen visat
att hon klarar allt.

Hon klev fram som en björnhona,
när cancern kom in i våra liv.
En ganska tillbakadragen och inte högljudd,
men definitivt björnhona.
Don´t mess with her!!

Och BJ,
som genom de senaste 18 åren lyckats anpassa sig till
min förändringar.
Men inte låter mig komma undan....

Och Ingrid,
som farfars älskade gamla öronlappsfåtölj
som ärvs genom generationer
följer hon mig och min unge.

Och min unge sedan då...
Wow min unge.
Finns det en åldersgräns på uttrycket:
Min unge!

Hon är min unge,
precis lika älskad
och självständig
som uttrycket låter....
Hon är anledningen.
She´s the reason.

Och om jag nu låter tankarna fara iväg till Grabbarna Grus
och vidare,
ja då finns det liksom inget slut.
För så välsignad är jag!!
Lykkos mig!!

I stereon i köket
sjunger Peter Le Marc att
"Det är så gott att må gott igen"
Och han har rätt,
klart att han har rätt.

Vad gör väl lite smärta
och sömnlöshet
i det stora hela....?


Jag är tacksam för den lugna morgon vi fick.

Jag är tacksam att Nenne sov i över sju timmar i streck,
det har jag inte varit med om förut!!

Jag är tacksam för att jag ännu inte
ansatts av någon jobbångest, börjar på tisdag igen.

Och fast det är fusk*
så är jag så innerligt tacksam för min unge,
min underbara unge.
Ödet läste helt klart i fel kolumn över goda gärningar
när Sol valdes ut till mig.

Och alla människor som bidrar till
att mitt liv blir komplett....
Alla mina pusselbitar
som är ovärdeliga!!

kram
ingla


* jag får inte tacka för min underbara unge så ofta, det är fusk.
Det skulle vara så lätt att fylla sida efter sida med tacksamhet
om jag inte begränsade just användandet av ungen......



Kommentarer
Postat av: Li

Får hoppas att det löser sig snart :)

Jag Älskar dig också..

Ge sol en stor kram från mig!!

2009-10-30 @ 11:30:20
Postat av: Elsie

Hoppas verkligen att det ska fungera att gå tillbaka till jobbet igen, mjukstartade i måndags men då var det ju en viss begränsning på barnantalet

mot vad det brukar vara. En liten kille i trean stack in huvudet i mitt rum (dörren stod öppen )

och önskade mig välkommen tillbaka. Det värmde!

Hoppas vi får tid för en pratstund på tisdag.

Kram från Elsie Viola

Min svåger roade sig alltid med att kalla mig för mitt andra namn. Det tog ett tag innan jag förstod att han menade mig.

2009-10-30 @ 14:24:50
Postat av: BJ

Nja, anpassat mig efter dej, vet jag inte (sånt tär ju lite på "imaschen"!) Men tack i alla fall. Tror jag...



Och du har sannerligen fått hänga med på en del häftiga svängar i mitt liv också ;-). Tack vännen!

2009-11-01 @ 00:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0