Helgar vilodagen som bara den!!

Idag är det första gången
sedan jag backade till 25% jobb
som jag känner det.

Alltså att det är 25% jobb
och 75% återhämtning.
Det känns bra!!

Hittills har det hela tiden varit
läkarbesök, fackmöten
och redan bortlovade möten
som gjort att jag i alla fall
"jobbat" 50%.

Men denna vecka satte jag ned foten,
stuvade om bortlovade saker,
och åkte hem efter 25%.

Och jag får redan utdelning!

Jag har haft ont,
men aningens mindre senaste dagarna.
Jag har sovit relativt ok.
Och jag fasar inte inför kommande vecka.

Det är väl ett bra facit??

Nu ska jag bara lyckas fortsätta så
till den 15/11.
För då skulle jag bra gärna
vara i form för 50%.....

Jag tänker helga vilodagen lite till
sedan ska jag öppna kalendern
och se om det är möjligt.

Först ska jag helga dagen med lite trädgårdsarbete,
solen skiner från fyra håll
och fåglarna kvittrar som galna.

Sedan ska jag helga med god middag.
(Har dock ingen aaaning om vad än.)

Sedan med lite lätt förströelse på datorn.

Jupp, efter det kan jag nog öppna kalendern.

Jag hoppas att du känner dig påfylld
inför kommande arbetsvecka.
Det är du värd!!

kram
ingla

It´s a beautiful day - Don´t let it get away!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0