Trötthetar

Tankar far verkligen runt

precis som de vill

då jag är vaken om natten.

 

Jag har ett lagom IQ-befriat spel på nätet

som jag kan försätta mig med.

Det tackar jag för.

Men tankarna far, så där lite lagom,

i alla fall……

 

Jag förstår exempelvis nu

varför jag haft sååå svårt att sova.

Om man jämför med för en tid sedan

så sover jag ju nu som en utsliten bebis.

Jag har upplevt sömnlöshet,

jag vet vilken tortyr det är.

Vad bra!!

Nenne har i många år

lidit av just sömnlöshet.

 

Han menar att han nog sover lite bättre nu

(tror jag det, jag orsakar väl total utmattning)

men problemet finns här,

klart och tydligt.

Och jag kan då ärligt säga:

-Jag vet hur det känns!!

Det känns bra, för innan

visste jag faktiskt inte tyngden

i just denna variant av tortyr.

 

Nu ska vi bara filura ut

hur vi kan göra,

vad det finns för lösning…

Idéerna vi kom fram till inatt

var kanske inte så himlans konstruktiva

men jag fick skratta mig lealös i alla fall.

 

Höstlov nu.

Jag har kollegor som nog inte skulle överlevt

om lovet inte kommit precis just nu.

Så vilken tur!!

Jag hoppas att de vilar upp sig ordentligt.

 

Samtidigt blir jag ju såååå ilsken.

Detta lov borde inte vara till för att

exempelvis Christina ska överleva,

det borde vara till för att hon ska hinna njuta av hösten.

 

Fyra lediga dagar

så hon hinner inse att vintern kommer,

att julen är för dörren .

Ja, det hon inte hinner eller orkar

då hon jobbar minst 45.5h i veckan.

Lite kompensation för alla kvällar och helger

hon redan har betalt med.

 

Men inte kan hon njuta nu inte,

nej hon har fullt upp med att

utslitet skrapa ihop

all överlevnadsinstinkt hon kan uppbåda

-          för att orka jobba till jul…….

 

Fasiken vad ilsk jag blir.

 

Jag har också höstlov.

Att inte ta tåget till Norrköping

var mer betydelsefullt

än jag anade.

 

Jag älskar mitt Norrköping!

Jag har flyttat därifrån tre gånger tidigare,

men alltid kommit tillbaka.

Måste hela tiden påminna mig om

att det bara ligger 2h bort.

Och att jag bara är 2h bort

från mina vänner.

 

För det finns ju vänner,

som är så mycket vänner,

att de liksom är familj……

 

Hmmm

Ingela flyttar hemifrån……

 

Nä, nu blev det inte så muntert plötsligt.

Jag tar och tassar ned

och lägger en arm om det som gör det värt……

(Hoppas han sover.......)
 

kram i natten

ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0