Avportiserad

Ett steg i taget
bort från cancern
och fram mot
ehhhh
Ja, resten av mitt liv, antar jag.
.
I alla fall;
i fredags
(precis innan flytten)
fick jag då ääääntligen ta ut porten.
.
Det är en liten burkanordning
de placerade under huden,
strax nedanför nyckelbenet på vänster sida.
.
Där i den lilla burkan har man kunnat
spruta in diverse gift
utan att sticka sönder mina armar.
Ett litet stick genom huden bara,
ned i burken,
ut i slangen,
och direkt ut i hjärtat som pumpar ut det.
.
Porten funkar även åt andra hållet,
vilket betyder att man lätt kan ta prover på samma sätt.
Visst var det lite bökigt med tvätt-bestämmelser,
måste ligga ned,
koksalt och annat
som sprutas in samtidigt som nålen dras ut.
Men för mig var det värt det.
.
Nu är den i alla fall ute.
Och nedan kommer bild på dels hur jag ser ut,
och hur porten ser ut.
.
.
Ja, och det mörkblå ner mot tröjkanten är inte skugga, ohhh nej.....
.
Och som den Rambomamman jag är vill jag meddela
att det sista stygnet syddes utanför bedövningen.
.
Så kommer då den lilla burken:
.
Burken satt alltså under huden medan
den (nu avklippta) slangen tog sig en tur rakt ned in i hjärtat....
.
Det är den beiga lilla "knappen" som är "genomsticksbar",
så med den under huden behöver man inte leta någon ven.
Finurligt va???
.
Men nu är den alltså ute,
och jag ett steg längre ifrån cancern.
.
Jippi
.
kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0