Nattliga överläggningar

Jag måste nog tänka till lite....

Min blogg kom till för att mina nära och kära
ville ha en möjlighet att följa min vardag med cancern.

Den kritik jag fått
har handlat om att en del surnat till då jag mörkat.
Ja, att jag inte riktigt varit ärlig
då det varit tungt.

Kanske sant.

Men som motvikt
så har det ju ibland varit riktigt knivigt
att vara ärlig
när allt känns riktigt bra oxå.
Lycka kan vara svårt att skriva om.
Jag blir rädd att läsaren ska tycka det är jolmigt.

Och som vanligt så blir det då lite halvdant
eftersom jag inte törs löpa linan ut
- inte törs skriva exakt det som finns
och låta er bestämma vad ni orkar läsa.

Som första beslut borde jag alltså reda ut:
För vem finns bloggen,
min eller läsarens skull?

Först var det ju för läsaren.
Även om jag givetvis mådde mycket bra
av att skriva av mig såklart!!!!

Men nu då????.......

Hmmm, frågan är under utredning

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

Känner igen dilemmat!

2009-09-10 @ 04:53:16
URL: http://www.karang.net
Postat av: Monica

Stor egoist som jag är skriver jag min blogg enbart för mig..........med vissa förbehåll såklart.

Jag censurerar vissa bitar till min privata mapp. Onödigt att hänga ut personer även om det är precis vad man vill ibland. Så skriv för dig och de du vill skriva för, SKIT i resten!

* Detta är inte ett råd, Detta är en uppmaning! *



VARNING VARNING!



(väntar med spänning på "Goda grönsaker"! förklaring!)



KRAM till oss " de friskaste sjukaste människorna på jorden"

2009-09-13 @ 03:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0