Kärlek!

Idag tar vi ett trevligt ämne:
Kärlek.

Av lite uppenbara skäl är ju det ett ämne
som känns aktuellt för mig ;-)
.
Det är som så,
att jag har hamnat i prat
med flera olika personer om kärlek.
.
Kärlek i tonåren,
ny kärlek,
gammal kärlek,
kärlek igen,
kärlek på avstånd,
nöta på kärlek,
ta kärlek för given,
underhålla kärlek,
osv.....
.
Som ni förstår så har ju åsikterna på sätt och vis varit helt skilda,
vi har ju alla våra egna definitioner av just kärlek.
.
Men samtidigt så har ju samtalen även varit uppmuntrande lika.
Många av oss tycker att samma saker är kärlek.
I alla fall efter en diskussion där man kan få förklara sig.
.
För när det handlar om känslor är det ju extra viktigt att ta reda på vad vi menar,
inte bara lyssna på orden,
ord har ju så olika laddning för oss människor.
.
Jag har själv landat i ordet trygghet.
Ja, inte att om jag är trygg så är det kärlek
utan om det är kärlek så är jag trygg.
Ko-trygg.
.
Vad tycker du?
Vad är kärlek
och vad gör den med dig??
.
kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0