MC-tur in i hösten

I denna underbara helg som passerat
passade vi på att ta en tur med motorcykeln.
Vem vet hur vädret är framöver,
och vem vet vad vi har för möjligheter
även om vädret är mc-vänligt senare.....

Vi visste i och för sig att vi skulle hem till AG och H
(Nennes föräldrar)
men apselut inte vilken väg.
Och wow vilken väg vi tog........

För en gångs skull
fick jag vika av från
den vanliga vägen Örebro - Nora

(Och då behöver vi ju inte gå så noga in på den gången
då jag pratade alldeles för mycket och svängde fel ut från Coop.
Nenne sa snällt typ:
Jaha, ska vi ta den här vägen,
ja den går säkert hem den med....)

Vi svängde förbi en ICA
och köpte fikabröd.
Ville ju ha något med oss
när vi nu kom oinbjudna.
För trots en stående inbjudan
så kan vi ju inte begära
att de alltid ska ha bullar i skåpen....

Fikastunden var mysig
och färden hem blev per motorväg
eftersom kvällen kom fort.

Sista milen hem var faktiskt riktigt kall,
men det skiter jag i.

Blev detta sista turen för säsongen
så är den minnesvärd....
Eller vad sa jag nu??

Turen är minnesvärd
och den är en härlig avslutning,
om det nu är slut för säsongen.


Fikabrödet inköpt och ordentligt nedpackat.....

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

Jahaja, någon har gått och blivit spätta!

2009-09-27 @ 04:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0