Liten komihåg-lapp

Det finns ju den här gamla ni vet:
Dagen i dag är en märklig dag
-den är din!!

Men idag känns det mer som;
Dagen idag är en rutten dag
- den är min

Så vad göra?

It´s just a moment
This time will pass

It´s a beautiful day
Don´t let it get away

Ja nu är det ju upp till bevis,
tjatar jag alltid om detta
och hoppas att ni kan se något gott i varje dag
Ja, inte tänker jag vara sämre!!

Idag ska jag ta tåget till Nora tillsammans med min underbara unge!
Min underbara unge som är frisk och hel.
Som känner mig mest av alla
- och ändå påstår att hon älskar mig.
Som är klok som en bok
och vill alla väl
utan att vara mesig.

I Nora finns Nenne
som fattar vad jag säger,
vill mig väl
och gärna avlastar mig - bara han kan.

Imorgon kommer Ingrid
som skulle gå genom eld och vatten
för mig och min unge.
Hon ska med mig och Sol....

... till Oxhälja,
årets höjdpunkt,
marknaden i Filipstad.

Efter marknaden ska jag sedan till jobbet
och på jobbet finns det arbetskamrater
jag gärna har till vänner.
Som bryr sig om mig
och vill mig väl.

Och före, under och efter denna ruttna dag
så har jag människor,
som vet vem jag är
men ändå väljer att tycka om mig.

Uppmuntrande ord,
förslag på lösningar,
eller ett skämt
- för att få mig att skratta.

De flesta, inte alla,
men de flesta jag bryr mig om
är någotsånär friska.

Ingen jag känner svälter
eller lever i krig.

Så om jag då läser noga:
It´s just a moment
This time will pass.

Ja, då kan jag minnas
att hur ruttet det än är
så går det över.

Jag har det väldigt bra!!!

Tack!!

Dagen idag är en märklig dag
- den är min!!!!

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: ia

Säger inte så mycket jag, mer än KRAAAAM! Kanske möts vi på Oxhälja kanske inte, kolla telefonen ibland :)

2009-09-04 @ 14:40:29
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0