Trötta tankar

Ja jag fattar inget,
men har tänkt ordet cancer oftare
de sista dagarna än jag gjort sammanlagt förut.
.
Nej, det är inte sant.
Men nog har det blixtrat förbi ovanligt mycket.
.
Det där att jag var ett steg på väg bort
eftersom jag opererade ut porten...
.
Idag städade vi ut det sista från radhuset.
Och när jag stod där och svabbade golvet tänkte jag:
Jaha, nu flyttar jag ifrån huset
där jag hade cancer.....
.
Lite orättvist faktiskt,
mitt härliga radhus ska väl inte degraderas
till stället där jag hade cancer.
.
Ikväll sitter jag i Sols tvåa.
Här hyr jag ju ett rum ;-)
.
Jag har haft en inte alltför trevlig dag på jobbet.
Jag längtar hem till Nora.
Jag har flyttstädat och är trött.
Jag är frusen och hängig.
.
Men jag är nöjd!
Jag har det oförskämt bra.
.
Hmm, det verkar som,
ifall det inte händer alltför hastigt,
så gillar jag förändringar.
.
Träffade en gammal arbetskamrat på stan innan jobbet idag.
Jag undrar jag om han kom i min väg just idag
för att kicka mig lite där bak??
.
Han har helt bytt yrke
- och ångrar sig inte ett dugg!!
.
Hmmm tål att tänkas på.
.
A lot to think about
- Nothing to worry about
.
kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0