Djupt svammel

Är igen vaken okristligt tidigt.

Eller okristligt??
Är inte kristna vakna nu?
Är det okristet att vara vaken vissa tider?
Är vissa tider okristliga??

I så fall vore det väl tider av krig i Guds namn...
Snacka om okristlig tid!!!

Och hur kan man döda i en Guds namn?
Det borde ju guden i fråga i så fall
klara av alldeles själv.
Vad är det för en mesgud
om han (hon) inte fixar det på egen hand??

De flesta gudar har ju nämligen talat om
att de varken gillar att man har ihjäl varandra
eller att man inbillar sig vara gudaktig.
Är det då inte lite väl
att hävda sin egen betydelse att gå runt
och taga människor av daga
- i Guds namn......?

Oj, där for jag minsann iväg.
Sorry!!

Ämnesbyte

Jag inser att jag blivit lite smittad!
Ja, inte av svininfluensan
(eller grissjukan som vi säger)
utan av en inställning...

Jag har blivit lite smittad av inställningen
att nu var det ju faktiskt ganska länge sedan
jag opererade bort cancrar ur bröst
och fick efterföljande behandling
så nu borde jag vara "tillbaks"

Japp, det har jag blivit smittad av.
Inställningen alltså.
Bara den.

Jag önskar att min kropp
hade blivit smittad oxå och liksom var tillbaka.
Men nej....

Inte mitt huvud heller....

Antagligen släpar själen efter oxå....

Trams.

Men verklighet.

Och en verkligehet i cancerns spår
har verkligen sina dalar.
Just det, precis som det vanliga livet!!!

Kanske, kanske att landskapet efter cancer
är aaaaningens mer kuperat
och liksom lite mer "lågland"

Men det finns toppar,
tro mig
Det finns toppar.

Hur skulle jag annars se dalarna????

Inser att det alltså är "låglandet"
som är farligt.

Jag beundrar er alla omkring mig,
ni som orkar.
För jag vet att ni faktiskt ibland inte gör det,
men ni biter ihop
kliver upp
och genomför......
i alla fall.

Jag längtar efter att orka, jag med.
Jag längtar efter att inte gnälla.
Jag längtar efter att inte ha något att klaga över.
Jag längtar efter....
..... jag längtar efter att orka.

Hmm
Ork är synnerligen underskattat!!!!
Det märker man när den är borta!!


Trots min vakenhet denna okristliga tid på dygnet
vill jag meddela att jag har det ganska bra.

Mitt privatliv är jobbigt men bra!!!
Om något i min vardag drar mig nedåt,
ja då är det jobbrelaterat.
Vilken tur jag har!!!

Det är ju inte arbetslivet
som är livet!!

Nä, livet är något sååååå mycket viktigare.

MEN,
visst påverkar jobbsituationen mig mycket!!
Jag har under så lång tid haft lyxen
att trivas på jobbet.
Att längta till jobbet.
Att berikas av jobbet.

Men det kanske jag inte tänkt så värstans mycket på

Men nu,
nu när all kraft sugs in i ett stort svart hål
av jobbet,
ja, då märker jag det.

Men det skiter vi i nu!!

Nu är det torsdag,
tåget mot Nora går vid ett-tiden
Och jag tror att jag ska baka något nytt i helgen.
Och så ska jag ta ett par promenader
i den underbara hösten som äntligen kom.
Och så ska jag tillåta mig att uppslukas
av den nya boken jag köpt.
(husguden Jan Guillou)

Och så har jag ju det där fina kortet
jag inte postat till min faster.
Och musik jag inte hunnit njuta av.

Och tankar på nära och kära
jag tryckt in pausknappen på
för att hinna med arbetsvardagen.

Ja, jag har som du märker
fullt upp
men bara av:
- goda grönsaker!!!!!!*

kram
ingla

It´s a beautiful day - Don´t let it get away!!!!!!

*förklaring kommer vid senare tillfälle



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0