365 x 2

Just nu för två år sedan:

hade jag vaknat i ottan
duschat med stinkande sjukhustvål
förhandlat än en gång med Gud
inte ätit frukost
sagt ett innerligt och glatt hejdå till dottern*
blivit skjutsad till sjukhuset i Linköping
fått lite radioaktivitet insprutad i mig
blivit skjutsad till sjukhuset i Norrköping
klätt upp mig i nämnda sjukshus underbara kläder
pratat med två narkosläkare eftersom förra narkosen tog bättre än vi ville......
klättrat upp i min säng
och börjat vänta....

Operationstiden var nämligen satt till 09.00
och nu var klockan 10.20.
Inte visste jag att jag skulle få vänta i timmar.....

Fy fan vilken tur jag har!!!!

kram
ingla


* här sköljs jag i skrivande stund över av känslor såklart.
   Må du aldrig behöva säga hejdå till ditt barn
   och vara osäker om du någonsin kommer hem igen!


Kommentarer
Postat av: Monica

KRAM TBX!

2010-04-07 @ 17:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0