Annandag

Hemma igen.
Lyckades resa ifrån alla medusiner
och baksmällan sitter konstigt nog
fortfarande i.

Det är som om kroppen har träningsvärk
efter att ha gjort så ont????

Men inte sjutton blir det bättre av att sitta still
så jag gav mig ut på en
trädgårdsinspektion.

Syrrans trädgård har ju näst intill ingen snö.
Så är det inte här hemma.
Men det var mysigt att gå runt
och grunna lite.

Jag grävde även ett hål
och stoppade ned Lavendeln jag fick av Syster Yster.

Jag klippte lite grenar
och lirkade fram sladdar och lampor
från ljusdekorationerna.

Lite lamt har jag även hackat lite i snön,
ja, i tron att den försvinner fortare
när solen tittar fram imorgon.

Nu ska jag krypa upp i soffan
och fantisera ihop en liten matsedel
till kommande vecka.

Låt oss alla hålla tummarna
att solen kliver in i våra liv
med stooora steg
- jag tror vi behöver det!!

kram
ingla



Det går inte fort
- men det går långsamt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0