Bryderi håhå jaja

Kan du denna?

Här kommer lilla Ludde håhå jaja
Bärande på sin kudde håhå jaja
Här kommer Luddes mamma håhå jaja
Bärande på detsamma håhå jaja

Igår, när jag hängde lite tvätt,
fick jag denna visa på hjärnan.
Och plötsligt var jag insnurrad i en
snårig djungel av värderingar..... 

Om Luddes mamma kommer bärande på detsamma,
borde hon inte komma bärande på Luddes kudde?
Varför bär hon den?

Bär hon den för att hon menar att han inte klarar det själv?
Vilket han bevisligen gör,
vi sjöng ju det alldeles nyss!!

Hur ska det gå för Ludde om mamma gör allting,
även det Ludde redan kan?
När ska Ludde få börja ta eget ansvar?
När ska man få börja ta eget ansvar?
Vilka ansvar?
osv

ELLER

Har Luddes mamma snott Luddes kudde??
Är den skönare än hennes egen?
Vill hon bara luras?
Hur snäll är egentligen Luddes mamma?

Vill hon hålla honom vaken lite längre,
för att kanske få sovmorgon?
Är detta då den bästa taktiken??


Visst skulle det vara skönt om Ludde bar sin kudde
och mamman bar sin egen?
Men varför bär de ikring med kuddarna??
Sover de på olika ställen varje natt?
Både barn och vuxna behöver stabilitet,
vad sjutton håller de på med??

Jag stannar här, innan du som läsare
fått en alltför stor inblick i trasselsudden innanför mitt pannben.
Tror dock att jag gett dig än ganska rättvis bild.

Vill även poängtera att alla tankar
skrivna ovan
inte tänktes tyst!!
Nej, de tänks högt
och emellanåt avkrävs kommentar från lyssnare
(läs förtvivlad sambo).

Min hjärna går alltid på högvarv.
Dock avhandlas inte alltid viktiga ting,
men det hindrar ju inte överhettning....

Och man skulle ju kunna tro att jag vore utslagen minst 8h per natt
helt enkelt för att den grå massan inte orkar mer.
Men nej, så funkar det ju inte
 - för någon går nämligen runt med min kudde!!!!!


kram
ingla

Kommentarer
Postat av: ia

skrattar så jag gråter

2010-04-28 @ 10:43:09
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0