Dagen efter

Om jag då ska fortsätta
på gårdagens tema,
så kommer jag strax
kliva in i mitt hem
där Ingrid står vid diskbänken
och tar hand om disken.

Hon har hållit Sol sällskap
och tänker nu ta hand om mig.
I en vecka passade hon upp på mig
och var ett vettigt sällskap till min dotter.

Jag var i alla fall hemma.
Tidigt på förmiddagen kom jag hem.
Förvånad men lycklig.

Jupp, det var för två år sedan.
Jag kan knappt minnas det
samtidigt som det är kristallklart.

Livet svänger ibland in på vägar
vi aldrig skulle ha valt själva.

Men som jag alltid har sagt:
"Det blir inte alltid som man tänkt sig
- som tur är"

Ha en underbar vårdag.
Försök hinna njuta av livet lite

It's a beautiful day
Don't let it get away!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Jan Hedberg

Soliga hälsningar till dig från SOL_stan

2010-04-08 @ 10:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0