Fredagsregn

Skall snart susa iväg till jobbet.

Ohh, kom nu på hur mycket jag längtar till
att susa omkring på min underbara moppe
*längtar*
Har faktiskt allvarliga tankar på att
KÖRA hem den från Norrköping.

Ja, jag vet att det är helt galet.
Men dels kan den ju ibland liksom
råka åka lite fortare än tillåtna 45km/h.
Dels så längtar jag så sanslöst
att det vore lite skoj.
Göra en heldag av det liksom.....

I alla fall,
ska snart till jobbet
och det ser jag fram emot.
Ska jobba med en av mina nya vänner,
med några få påskloviga barn
på en härlig skola.
Vad mer kan man begära??

Det är regnigt
och det är mysigt.
Vi kan kura ihop
och ha det trevligt och pyssligt.

Min positiva inställning till regnet idag
kaaaan ha något att göra med
att med regnet försvinner snön.
JIPPI

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Du skulle bara våga!

Köra hem moppen alltså. Det måste ju vara ett ypperligt sätt att demolera kroppen ett par veckor framåt.



Jag tycker absolut att du ska se till att flytta mobben – också. Men har ni inte ordet "Släpvagn" i Nora? ;-)

2010-04-09 @ 12:33:43
Postat av: Anne

Tack för dn postitiva kommentar! Kul att läsa om ditt nya liv med jobb och allt. Önskar dig lycka till med ditt nya perspektiv. Det ger hopp för mig som är mitt inne i tvivlens labyrinter.....att det blir bätre!

Ha en riktigt skön helg!

Kram från Anne

2010-04-09 @ 17:33:29
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Anne

Tack för dn postitiva kommentar! Kul att läsa om ditt nya liv med jobb och allt. Önskar dig lycka till med ditt nya perspektiv. Det ger hopp för mig som är mitt inne i tvivlens labyrinter.....att det blir bätre!

Ha en riktigt skön helg!

Kram från Anne

2010-04-09 @ 17:34:01
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hallå Ingla!

Tänk alltså......jag körde brorsan moppe så länge att man fick säga åt mig att det var dags med bilkörkort! Men vinden i håret var så härligt!

Ta hem den, vet ja´! ;o)

Tjillevipp vad dagarna går fort......går det bra att hämta tavlan och ängeln nu från onsdag? Hinner du med då?

Vad kul att du får jobba och att du får nya vänner, det är du värd....tycker jag! :o)

Ha nu en riktigt skön helg!

Kram Kicki

Ps.....jag blir glad av dig också!

2010-04-09 @ 19:23:16
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0