Hjärnkoll

Det finns en sak som jag apselut inte tänker på,
inte ett dugg.

Av någon anledning har min kropp
börjat småstrejka.

Jag har ju bara ett litet gäng stygn i armhålan
efter märkesborttagningen
så de är det inte så mycket att tjafsa om.

Nej det är resten av kroppen,
armarna har vissnat,
benen strejkar,
ryggen vägrar
och huvudet dunkar.

Och det passar inte så himlnas bra just nu
- jag ska ju moppa hem imorgon!!!!!!

Så därför tänker vi inte på det alls!!

Fokusskifte!!

Igår fikade vi hemma hos Hallon,
det var trevligt.
Larsa och Ante dök upp.

Idag drog jag förbi skolan
och lämnade in nycklarna.
Fick prata lite med Inger, Micke och Christina.
Ett par mysiga elevkramar fick jag oxå.
Saknade dock Elsie,
men det är ju fredag.

Hem en sväng till Sol
lite tvättstugearbete....

Så upp på moppen igen
och hem till Karlsson.
Han fixade o trixade lite med underverket
så att allt är ok till imorgon.

Så hem till dottern
och här sitter jag nu,
nyäten tillsammans med dotter och Ingrid.

Så jag har det alltså ganska bra
- så länge jag håller koll på vad jag tänker på.......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0