Med andra ord

Tomten vi bor på
har de senaste 10-15 åren
fått göra lite som den vill.
Eller faktiskt
mycket som den vill.

Det mest utmärkande resultatet av det är
BUSKAR
som växer hur de vill
och är hur stora som helst!!!

På vår tomt finns det HAV av buskar.
Taggiga buskar
och inte taggiga buskar
Höga, låga, breda, vida och envisa buskar.
Men jag är envis, jag med!!
Ha!!

Av olika anledningar,
bland annat beroende på ett sönderplogat staket,
skulle "Ronny" komma med ett traktorsläp till oss.

Jag vet ju inte riktigt vad ett traktorsläp är,
men om man tänker sig ett vanligt släp
ja, bakom en bil,
gör det 6 meter och sätter det bakom en traktor...
Ja, då tänkte jag att det blevo nog
ett traktorsläp.

Släpet skulle levereras på måndag,
men mitt i fönsterputsningen ringde Ronny:
Kunde han komma nu??
Det visade sig sedan att hustrun hade huset fullt av folk
och Ronny ville smita
Men visst kunde Ronny komma med släpet nu....

N och jag rusade ut som galningar
och rev staket,
sågade av järnrör
och dödade rosenBUSKAR.

Vi hann  precis klart
så kommer Ronny tuffande i sin traktor
med DETTA på släp......



En CONTAINER!!!

Detta mina vänner, är vad Lantbrukaren Ronny kallar traktorsläp!

Om ni undrar vad N håller på med på bilden,
så är det en för oss mycket vanlig sysselsättning:
Han drar upp buskar med rötterna......

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Kicki

Tjingeling!

Idag har vi också röjt på tomten. Man känner sig väldigt duktig! ;o)

Kul att få se "hemmabilder" och den mystiske N!!! :o)

Och containern.....ohhh my Good!! Det är väl inte huset som ska väck!?

Läste i tidigare inlägg...fniss....det var vad jag trodde....;o)

Ha det toppen!

Kram Kicki

2010-04-25 @ 14:59:23
Postat av: Kicki

My God...ska det vara....förlåt Fröken! ;o)

2010-04-25 @ 15:00:43
Postat av: Dottern

Ni är så flitiga!!!



Tänk vad ni kommer kunna njuta nu i sommar!!



Lymi

2010-04-25 @ 21:22:59
URL: http://solenan.blogg.se/
Postat av: Vemundlinnea

Good people of togo i was here ok.

2011-03-22 @ 14:04:09
URL: http://vemundlinnea.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0