Skattkammaren

Nej, inte blev det mycket gjort igår inte,
men det blev en mycket trevlig dag.

Först gick dagen åt att inte göra något
förutom att tala i telefon,
bara trevliga privata samtal.
Inte ett enda "viktigt" samtal alls,
såsom FK eller annat tjafs...

Lite planteringsråd från syrran,
lite "hämta-nya-bilen" samtal med BJ
och så klart ett trevligt prat med dottern.

Sedan grabbade jag nycklarna,
tackade för att N tog mc'n till jobbet,
och åkte till Min Skattkammare
(se länk i högerspalten på bloggen)

Där hämtade jag ut två beställningsjobb.
Dels en hemlis
(kan dyka upp på bloggen
när mottagaren fyllt år)
och dels denna:



En underbar liten ängel
fast med Sols färger.
Både hår och ögon är målade efter henne.
För hur ofta tror ni att jag springer på det??

Min Skattkammare är en butik helt i min smak,
för inte nog med att Kicki har utomordentligt vackra ting
(speciellt de hon gör själv)
när man har handlat klart
ingår en pratstund i solen.
( I alla fall när det finns tid)

Så där fick jag nu sitta och bladdra
samtidigt som vi njöt av solen.

När jag tyckte att Kickis öron började vissna
tackade jag för mig och for hem.
Det dröjde inte länge
förrän N dök upp
och bjöd med mig ut på en mc-tur.

Vi åkte runt lite på småvägarna,
käkade middagen i Lindesberg
och tog sedan "stora" vägen hem.

Satan i gatan vad Sverige är vackert!!!!!!

Jupp, det var gårdagen.
Dagen idag ska fyllas med jobb.
Torsdag och fredag ska jag vara i 1-2an på Born.
Hur kul som helst!!

Jag väntar med spänning på att bli tillfrågad
om att jobba där i höst.
Ja, inte just i 1-2an
men på skolan.

Solen skiner som bara den
och jag minns inte exakt,
men jag har beställt så i fleeera dagar.
Så passa på och njut!!

kram
ingla


Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej Ingla!



Åh vad jag har tänkt mycket på dig (och inte kläderna och dåligt samvete är ett förbjudet ord ajabaja) och jag tänkte leta upp din blogg precis och då såg jag din kommentar - vad glad jag blev! Hur mår du?



Vilken söt ängel!

2010-04-15 @ 21:56:23
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0