Städutgångsläge.

Så mycket jag grunnar på!!
En sak är detta med hushållsarbete.....

Jag önskar så innerligt att jag
skulle kunna överföra tankegången:
Det är inte målet som är det viktiga,
det är vägen dit.

För om jag tyckte så,
ja då skulle det ju inte alls vara tråkigt
med exempelvis hushållsarbete.

Då skulle ju själva fejandet vara det trevliga.
Och det skulle underlätta hejdlöst,
i alla fall i mitt liv.

Just nu är det apselut resultatet - målet
- som är det viktiga.

Visst tål det att tänkas på?

Nu gör jag helt klart mitt bästa
och mest effektiva hushållsarbete
under stor press eller i ilska.
Och det är ju inte så bra......

Ok,
denna första april, skärtorsdagen,
ska jag alltså öva på att ha trevligt när jag fejar.
Känns aningens svårt
men skam den som ger sig!!

(Hmm, tangentbordet behöver oxå en omgång,
0-an känns lite trög, kladdig liksom)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0