TILLIT

Wow!!

Ibland blir man som ställd......

Faktiskt så ställd att jag inte riktigt vet
hur jag ska formulera mig
- Det du!!

Igår och idag har jag i bloggen tittat tillbaka.
Jag har påmint om mitt liv för två år sedan.
Ni som tappert har följt mig vet
att jag är övertygad
(även om tron sviktar ibland)
att Farmor, Gud och Universum
hör vad jag ber om
och hjälper mig.

Ni vet att jag försöker landa i vetskapen
att "det löser sig".
Att det värsta som kan hända
inte alls är så farligt
som det jag kan fantisera ihop
när jag tror att det ska hända......

Jag har skrivit om ordet tillit.
Vilket underbart ord!
Men svårt!

Det borde vara lätt:
det går ju att läsa både framåt och bakåt!!
Kanske för att känslan borde vara sådan.
Om du verkligen känner tillit så känner du det
både framifrån, bakifrån uppifrån
och framför allt - nerifrån

Jag fick en julklapp idag!
Och när jag öppnade den översköljdes jag
av en känsla,
en känsla som jag bäst kan beskriva med orden:
Uppenbarelse, insikt eller ett enkelt utrop:
Jaaaa!



Det är ett halsband med en vacker ängel
och med ordet tillit.

Tack BJ!
Halsbandet kan hjälpa mig minnas
att jag - om någon - har anledning
att tordas känna tillit!!!

kram
ingla

It's just a moment
This time will pass

Kommentarer
Postat av: Anna Wästvind

Du skriver så härligt och jag förstår att du är en häftig människa som vågar och vill dela med dig även av livets svåra. Underbart att läsa!! Du ger dig själv hopp och livsglädje liksom andra som genomgår eller genomgått detsamma. Massor med kärlek till dig. /Anna

2010-04-11 @ 11:17:31
Postat av: Li

Hej!

hittade din blogg nyss via "levaidag", och jag fastnade på det du skrev: "It's just a moment-

This time will pass" och det liksom klickade för mig att det är just så det ligger till. Själv är jag på sluttampen av min egen cancerbehandling,och jag har haft lite svårt att inse att det förhoppningsvis snart är över och jag kan gå vidare. det har ibland känts som ett livslångt maratonlopp utan slut! ville mest bara lämna en kommentar till dig och säga att det är kloka ord du skriver, tack så mycket! och jag försöker vara så stark och klok som Dig och Anne, trots att jag bara är 21 år gammal. tack igen =)

2010-07-27 @ 12:44:34
URL: http://fightingcancer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0